Slovensky > O nás > Aktuality > Aktualita pre klientov: Koronavírus a cestovné poistenie

Aktualita pre klientov: Koronavírus a cestovné poistenie

18.03.2020

Koronavírus a cestovné poistenie

Vážení klienti,

vzhľadom na aktuálnu situáciu okolo šírenia koronavírusu (Covid-19) by sme Vás radi informovali o nárokoch, ktoré vyplývajú z cestovného poistenia uzatvoreného v UNIQA.

Na aktuálne varovanie MZV SR necestovať do žiadnej krajiny na svete sme zareagovali dočasným opatrením. V súčasnosti nie je možné poistiť si svoje cesty so začiatkom do 15.5.2020. Nechceme totiž klientov poisťovať na obdobie, keď aj tak nesmú vycestovať. Cestovné poistenie si však môžu stále uzatvoriť bez obmedzenia vodiči z povolania, ako napríklad kamionisti, ktorí majú výnimku a môžu cestovať za hranice Slovenska.

Cestovné poistenie a liečebné náklady

  • Ak sa nachádzate v zahraničí a napriek dodržiavaniu všetkých opatrení sa nakazíte koronavírusom a ochoriete, liečenie, nevyužité služby a prípadná repatriácia sú hradené štandardne z cestovného poistenia, pokiaľ máte dojednané poistenie liečebných nákladov a prerušenia cesty.

 

  • V prípade, ak uviaznete v zahraničí z dôvodu karantény kvôli koronavírusu a nebudete sa môcť vrátiť v plánovanom termíne domov, UNIQA Vám automaticky a bezplatne predĺži platnosť cestovného poistenia v dohodnutom rozsahu na celú dobu pobytu v karanténe. Pripomíname, že na všetky dodatočné náklady súvisiace s karanténou ako je napr. ubytovanie a strava, sa cestovné poistenie nevzťahuje.

 

  • Ak uviaznete v zahraničí v karanténe, kontaktujete ihneď našu asistenčnú službu na čísle: +421 2 544 11 029, ktorá Vám poskytne všetky potrebné informácie. V prípade organizovaných zájazdov by mal asistenčnú službu kontaktovať delegát cestovnej kancelárie.

 

  • Klientom, ktorí čakajú na repatriáciu na Slovensko bezplatne predlžujeme cestovné poistenie v dojednanom rozsahu po dobu nevyhnutnú na ich návrat na územie SR, maximálne však na dobu jedného mesiaca s platnosťou od 25.3.2020. V prípade, ak dôjde počas doby bezplatného predĺženia cestovného poistenia k poistnej udalosti, musí sa klient preukázať, že elektronicky nahlásil svoj záujem o repatriáciu na stránkach Veľvyslanectiev SR v zahraničí resp. stránkach MZV SR. Klientom odporúčame v takýchto prípadoch kontaktovať našu asistenčnú službu na čísle: +421 2 544 11 029. Platí to však iba pre klientov, ktorí v zahraničí neplánujú zostať a aktívne sa snažia dostať domov.

Poistenie storno poplatkov

  • Pokiaľ sa rozhodnete v súlade s odporúčaniami MZV SR zrušiť svoje vopred zakúpené zájazdy do lokalít, kde sa neodporúča alebo nie je možné cestovať, zrušenie takého zájazdu podlieha štandardným storno podmienkam cestovných kancelárií. Kontaktujte, prosím, cestovnú kanceláriu alebo leteckú agentúru, kde ste si zakúpili cestovný lístok alebo zájazd.

 

  • V prípade ak je plánovaný zájazd kvôli šíreniu nákazy v cieľovej destinácii zrušený, odporúčame kontaktovať cestovnú kanceláriu o možnosti vrátenia nákladov alebo zmeny cesty.

 

  • V prípade ak ste mali cestovať individuálne, poistenie storno poplatkov sa v rámci Všeobecných poistných podmienok (VPP) nevzťahuje na aktuálny hromadný výskyt koronavírusu vo svete. Podľa VPP nárok na plnenie vznikne iba v prípade, ak by MZV SR odporučilo necestovať do krajiny postihnutej živelnou udalosťou, vojnou, občianskymi nepokojmi alebo terorizmom. Odporúčame Vám preto čo najskôr kontaktovať poskytovateľa dopravy či ubytovania a riešiť storno v zmysle ich storno podmienok.

 

  • Pokiaľ ste si zakúpili cestovné poistenie v UNIQA s predstihom, zatiaľ ešte nemáte zakúpený zájazd či cestovný lístok a plánovali ste vycestovať do rizikových oblastí, vrátime Vám zaplatené poistné z dôvodu straty poistného záujmu. Rovnako, ak bol zájazd, či cesta zrušené z dôvodu karantény v cieľovej destinácii, t.j. nie je možné cestu uskutočniť, UNIQA Vám vráti uhradené poistné. Uvedené platí len na poistné zmluvy krátkodobého cestovného poistenia uzatvorené na konkrétnu cestu do rizikovej destinácie, nevzťahuje sa na ročné cestovné poistenie.