Ročné a daňové výpisy 2023

Starobné dôchodkové sporenie je jedným z troch pilierov dôchodkového systému fungujúceho v Slovenskej republike. Kombinuje povinné príspevky zo Sociálnej poisťovne a prípadné vaše dobrovoľné príspevky. Pre viac informácií navštívte našu stránku venujúcu sa téme II. piliera.

Pokiaľ máte akékoľvek ďalšie otázky k II. pilieru, pred kontaktovaním našej Zákazníckej linky odporúčame navštíviť sekciu Časté otázky.

II. dôchodkový pilier - DSS

V zmysle zákona sme vám povinný zaslať ročný výpis zo zmluvy Starobného dôchodkového sporenia (II. pilier) najneskôr do 31.03.2024. Od 1.2.2024 budeme postupne všetkým klientom rozosielať ročný výpis podľa nastavenej komunikácie (poštou alebo elektronicky).

Zníženie základu dane zo zmlúv starobného dôchodkového sporenia nie je v zmysle aktuálne platnej legislatívy možné. Z uvedeného dôvodu nebude súčasťou vášho ročného výpisu potvrdenie o uhradených príspevkov za predchádzajúci kalendárny rok a nebude možné ho ani dodatočne vytvoriť.

V prípade, ak potrebujete ročný výpis za rok 2023 ešte pred našim hromadným rozoslaním, stačí ak sa prihlásite do svojho osobného účtu Moja UNIQA a ročný výpis si jednoducho online vytvoríte a stiahnete. Táto možnosť je ale v osobnom účte skrytá do okamihu, kým nemáme pripravené správne dáta k vášmu ročnému výpisu. Odporúčame preto priebežne osobný účet sledovať.

 

Ročný výpis si vytvoríte v sekcii "Výpisy a platby" v časti "Výpisy a potvrdenia". Po tom, čo si zadáte požiadavku o vytvorenie Ročného výpisu za rok 2023, sa vám objaví najneskôr do 24 hodín v sekcii "Dokumenty" v časti "Moje žiadosti o generovanie dokumentov".

Ročné výpisy rozosielame po stanovenom termíne všetkým klientom v zákonných lehotách. Ročný výpis rozošleme všetkým klientom podľa nastavených kontaktných údajov najneskôr do konca Februára.

 

Odporúčame si ale skontrolovať nastavené kontaktné údaje v zmluve prostredníctvom osobného účtu Moja UNIQA. Vo svojom účte máte možnosť tieto údaje zmeniť a prípadne si vytvoriť i váš ročný výpis. Využite túto možnosť, ak ste zistili, že vaše údaje boli v systéme nesprávne. Vo svojom účte si otvorte sekciu s výpismi a platbami, v ktorej nájdete časť venujúcu sa výpisom a potvrdeniam a vytvorte si výpis, ktorý potrebujete. V prípade, ak nebudete mať ešte možnosť vytvorenia ročného výpisu za rok 2023, je potrebné ešte počkať, kým možnosť generovania pre rok 2023 spustíme v osobnom účte.

Na váš e-mail vám bude zaslaný súbor chránený heslom, ktorý si otvoríte pomocou prvých 6 znakov z vášho rodného čísla, pokiaľ nemáte nastavené vlastné heslo. V prípade, ak ste svoje vlastné heslo zabudli a nemôžete súbor otvoriť pomocou prvých 6 znakov z vášho rodného čísla, kontaktuje našu zákaznícku linku telefonicky na čísle 02/32 600 100 a po overení totožnosti vám vaše špeciálne heslo poskytneme.

 

Vaše nastavené heslo máte možnosť rovnako zistiť i prostredníctvom osobného účtu Moja UNIQA, kde Vám ho zobrazujeme v časti Výpisy a platby. Touto cestou si môžete nastaviť i svoje nové heslo.

Ak ste z ročného výpisu zistili, že máte nesprávne uvedenú adresu, priezvisko alebo oprávnenú osobu, nahláste nám ich zmenu jednoducho on-line prostredníctvom osobného účtu Moja UNIQA.

 

K zadávaniu zmien prostredníctvom Moja UNIQA je potrebné, aby ste boli overeným užívateľom. Bez overenia užívateľa nie je možné zadať požiadavku o zmenu údajov vo vašej zmluve. K overeniu nám stačí nahrať podľa pokynov v osobnom účte váš aktuálne platný doklad totožnosti.

V prípade, ak vám nevyhovuje doteraz nastavená investičná stratégia, máte možnosť ju bezplatne zmeniť prostredníctvom osobného účtu Moja UNIQA. Po prihlásení a otvorení detailu vašej zmluvy nájdete v časti Stav účtu možnosť Zadať prevod (presun už vašich zainvestovaných príspevkov) a Zmeniť stratégiu (investičná stratégia pre Vaše budúce príspevky). Pred akoukoľvek zmenou vašej stratégie odporúčame, aby ste kontaktovali svojho obchodného zástupcu, prípadne najbližšiu pobočku k vášmu bydlisku (odporúčame si dopredu zavolať a dohodnúť si stretnutie).

 

K zadávaniu zmien prostredníctvom Moja UNIQA je potrebné, aby ste boli overeným užívateľom. Bez overenia užívateľa nie je možné zadať požiadavku o zmenu údajov vo vašej zmluve. K overeniu nám stačí nahrať podľa pokynov v osobnom účte váš aktuálne platný doklad totožnosti.

Na vašu zmluvu starobného dôchodkového sporenia pripisujeme príspevky, ktoré obdržíme od Sociálnej poisťovne, bezodkladne a vo výške určenej zákonom. V prípade, že v niektorom mesiaci neboli na váš dôchodkový účet pripísané príspevky, kontaktujte prosíme:

 

Mzdovú učtáreň alebo personálne oddelenie vášho zamestnávateľa

  • či bol odoslaný mesačný výkaz poistného do Sociálnej poisťovne
  • či boli vaše údaje uvedené vo výkaze správne
  • či bolo poistné zaplatené na účet Sociálnej poisťovne

 

Sociálnu poisťovňu

  • či v nej máte všetky údaje zhodné s údajmi na výkaze, ktorý dáva zamestnávateľ
  • či eviduje zaplatené poistné od zamestnávateľa za príslušný kalendárny mesiac

 

Aktuálny stav vašich príspevkov odporúčame priebežne sledovať v osobnom účte Moja UNIQA.

V osobnom účte Moja UNIQA nájdete aktuálne údaje o vašich aktívnych zmluvách a získate možnosť on-line zrealizovať vybrané zmeny vo svojej zmluve. Ako užívateľské meno máte nastavené číslo vašej aktívnej zmluvy. Pokiaľ ste sa do účtu ešte neprihlasovali (alebo ste zabudli svoje predchádzajúce údaje), bude potrebné si v prvom rade vytvoriť nový prístup a nastaviť nové heslo k ďalšiemu prihláseniu.

 

K nastaveniu nového hesla kliknete na možnosť „Ako sa prihlásiť?“, ktorú nájdete vpravo hore na stránke. Po kliknutí tejto možnosti zadáte číslo vašej aktívnej zmluvy a systém overí existenciu tel. čísla v zmluve. Pokiaľ Vás systém pustí k nastaveniu vlastného hesla, tel. číslo k vašej zmluve v poriadku evidujeme. Po nastavení vlastného hesla a kliknutí na možnosť „Pokračovať“ vás systém vyzve k zadaniu SMS kódu, ktorý sme Vám zaslali na kontaktné tel. číslo vedené v našom systéme. Pokiaľ by ste nemali evidované tel. číslo v systéme alebo by nastali akékoľvek iné problémy pri registrácii alebo prihlásení, kontaktujte našu Zákaznícku linku na tel. čísle 02/32 600 100.