Ročné a daňové výpisy 2023

Najčastejšie otázky a odpovede v súvislosti s rozosielkou výpisov 

Podielové fondy

Ročný výpis z podielových fondov budeme postupne rozosielať podľa nastavenej komunikácie všetkým klientom od 7.2.2024. Od tohto dátumu budete mať možnosť si ho vytvoriť i v osobnom účte Moja UNIQA.

Súčasťou ročného výpisu bude detailný prehľad pohybov na vašej zmluve v priebehu predchádzajúceho kalendárneho roku. Pri každom realizovanom odkupe podielových listov vám uvedieme výšku vyplateného výnosu, ktorý je potrebné prípadne zdaniť. Odporúčame povinnosť zdanenia dosiahnutého výnosu pri odkupe konzultovať s daňovým poradcom.

Ročné výpisy rozosielame v tomto období všetkým klientom v stanovených zákonných lehotách. Ročný výpis rozošleme všetkým klientom podľa nastavených kontaktných údajov najneskôr do konca februára.

 

Odporúčame si ale skontrolovať nastavené kontaktné údaje v zmluve prostredníctvom osobného účtu Moja UNIQA. Vo svojom účte máte možnosť tieto údaje zmeniť a prípadne si vytvoriť váš ročný výpis. Využite túto možnosť, ak ste zistili, že vaše údaje boli v systéme nesprávne. Vo svojom účte si otvorte sekciu s výpismi a potvrdeniami a vytvorte si výpis, ktorý potrebujete. V prípade, ak nebudete mať ešte možnosť vytvorenia za rok 2023, je potrebné ešte počkať, kým možnosť generovania pre rok 2023 spustíme v osobnom účte.

 

Pri doručovaní na váš e-mail vás požiadame o kontrolu všetkých vašich zložiek, i SPAM a Nevyžiadanú poštu. Žiaľ, stáva sa, že naše e-maily vyhodnotia niektoré poštové schránky nesprávne a náš e-mail zaradia do tejto kategórie.

Ročný výpis k podielovým fondom vám zašleme prostredníctvom našej aplikácie Úschovňa. Na váš e-mail vám zašleme e-mail so špeciálnym odkazom, pomocou ktorého si načítate dokumenty, ktoré vám zasielame. Tento dokument bude chránený heslom a heslo pre otvorenie súboru vám pošleme na vaše nastavené kontaktné tel. číslo.

Doručenie SMS kódu, môže byť až 48 hod. po doručení e-mailu. Pokiaľ SMS kód ani po 48 hodinách nedorazí alebo ho omylom zmažete, máte možnosť si ho obratom znovu vygenerovať priamo cez odkaz na úschovňu, ktorá obdržíte v e-maile.

Ak ste z ročného výpisu zistili, že máte nesprávne kontaktné alebo osobné údaje, nahláste nám ich zmenu jednoducho on-line prostredníctvom osobného účtu Moja UNIQA.

 

K zadávaniu zmien prostredníctvom Moja UNIQA je potrebné, aby ste boli overeným užívateľom. Bez overenia užívateľa nie je možné zadať požiadavku o zmenu údajov vo vašej zmluve. K overeniu nám stačí nahrať podľa pokynov v osobnom účte váš aktuálne platný doklad totožnosti.

V osobnom účte Moja UNIQA nájdete aktuálne údaje o vašich aktívnych zmluvách a získate možnosť on-line zrealizovať vybrané zmeny vo svojej zmluve. Ako užívateľské meno máte nastavené číslo vašej aktívnej zmluvy. Pokiaľ ste sa do účtu ešte neprihlasovali (alebo ste zabudli svoje predchádzajúce údaje), bude potrebné si v prvom rade vytvoriť nový prístup a nastaviť nové heslo k ďalšiemu prihláseniu.

 

K nastaveniu nového hesla kliknete na možnosť "Ako sa prihlásiť?", ktorú nájdete vpravo hore na stránke. Po kliknutí tejto možnosti zadáte číslo vašej aktívnej zmluvy a systém overí existenciu tel. čísla v zmluve. Pokiaľ Vás systém pustí k nastaveniu vlastného hesla, tel. číslo k vašej zmluve v poriadku evidujeme. Po nastavení vlastného hesla a kliknutí na možnosť „Pokračovať“ vás systém vyzve k zadaniu SMS kódu, ktorý sme Vám zaslali na kontaktné tel. číslo vedené v našom systéme. Pokiaľ by ste nemali evidované tel. číslo v systéme alebo by nastali akékoľvek iné problémy pri registrácii alebo prihlásení, kontaktujte našu Zákaznícku linku na tel. čísle 02/32 600 100.