Ročné a daňové výpisy 2023

Doplnkové dôchodkové sporenie je jedným z troch pilierov dôchodkového systému fungujúceho v Slovenskej republike. Kombinuje vaše dobrovoľné príspevky a príspevky zamestnávateľa, ktorý vám ich môže poskytnúť ako benefit v práci. Pre viac informácií navštívte našu stránku venujúcu sa téme III. piliera.

Pokiaľ máte akékoľvek ďalšie otázky k III. pilieru, pred kontaktovaním našej Zákazníckej linky odporúčame navštíviť sekciu Časté otázky.

III. dôchodkový pilier - DDS

V zmysle zákona sme vám povinný zaslať ročný výpis zo zmluvy Doplnkového dôchodkového sporenia (III. pilier) najneskôr do 28.2.2024. Už ale od 16.1.2024 budeme postupne všetkým klientom rozosielať ročný výpis spolu s potvrdením o príspevkoch podľa zákonných požiadaviek.

 

V prípade, ak máte v zmluve uvedenú e-mailovú adresu, váš ročný výpis spolu s prípadným potvrdením o príspevkoch vám zašleme na túto adresu. Pokiaľ v zmluve nemáte uvedenú e-mailovú adresu, váš ročný výpis vám vložíme do vášho osobného účtu Moja UNIQA. Pokiaľ ste požiadali o udelenie výnimky z elektronického zaslania, ročný výpis spolu s potvrdením vám bude zaslané písomne poštou na korešpondenčnú adresu.

Potvrdenie o výške prijatých a identifikovaných príspevkov vám vystavíme a zašleme spolu s ročným výpisom v prípade, ak z informácií, ktoré o vás evidujeme, bude vaša zmluva splňovať zákonné požiadavky k uplatneniu zníženia základu dane. Hromadné rozosielanie spúšťame pre III. pilier už 16.1.2024, aby ste prípadne včas obdržali potvrdenie o prijatých a identifikovaných príspevkov.

V prípade, ak potrebujete potvrdenie o výške prijatých a identifikovaných platbách za rok 2023 ešte pred našim hromadným rozoslaním, stačí ak sa prihlásite do svojho osobného účtu Moja UNIQA a potvrdenie si jednoducho online vytvoríte a stiahnete.

 

Potvrdenie o výške prijatých a identifikovaných platbách si vytvoríte v sekcii "Výpisy a platby" v časti "Výpisy a potvrdenia". Po tom, čo si zadáte požiadavku o vytvorenie Daňového výpisu za rok 2022, sa vám objaví najneskôr do 24 hodín v sekcii "Dokumenty" v časti "Moje žiadosti o generovanie dokumentov".

Nárok na zníženie základu dane máte v prípade, ak ste si uzatvorili zmluvu doplnkového dôchodkového sporenia po 01.01.2014. Zo zákona si máte možnosť odpočítať z daňového základu príspevky účastníka až do výšky 180 € ročne. Ak si prispievate mesačne min. 15 €, získate nárok na vrátenie dane vo výške 34,20 €.

 

Na daňovú úľavu máte nárok aj v prípade, ak ste uzatvorili zmluvu pred 01.01.2014. V tomto prípade stačí, ak ste počas roku 2023 zrušili na svojej zmluve dávkový plán.

 

K zníženiu základu dane je potrebné, aby všetky vaše zmluvy (nie len u nás) doplnkového dôchodkového sporenia mali zrušený dávkový plán a platili v nich zákonné podmienky platné od 1.1.2014.

Ročné a daňové výpisy rozosielame v tomto období všetkým klientom v stanovených zákonných lehotách. Ročný alebo daňový výpis rozošleme všetkým klientom podľa nastavených kontaktných údajov najneskôr do konca februára.

 

Odporúčame si ale skontrolovať nastavené kontaktné údaje v zmluve prostredníctvom osobného účtu Moja UNIQA. Vo svojom účte máte možnosť tieto údaje zmeniť a prípadne si vytvoriť váš ročný alebo daňový výpis (pokiaľ vaša zmluva splňuje zákonný nárok). Využite túto možnosť, ak ste zistili, že vaše údaje boli v systéme nesprávne. Vo svojom účte si otvorte sekciu s výpismi a potvrdeniami a vytvorte si výpis, ktorý potrebujete. V prípade, ak nebudete mať ešte možnosť vytvorenia za rok 2023, je potrebné ešte počkať, kým možnosť generovania pre rok 2023 spustíme v osobnom účte.

 

Pri doručovaní na váš e-mail vás požiadame o kontrolu všetkých vašich zložiek, i SPAM a Nevyžiadanú poštu. Žiaľ, stáva sa, že naše e-maily vyhodnotia niektoré poštové schránky nesprávne a náš e-mail zaradia do tejto kategórie.

Na váš e-mail vám bude zaslaný súbor chránený heslom, ktorý si otvoríte pomocou prvých 6 znakov z vášho rodného čísla, pokiaľ nemáte nastavené vlastné heslo. V prípade, ak ste svoje vlastné heslo zabudli a nemôžete súbor otvoriť pomocou prvých 6 znakov z vášho rodného čísla, kontaktuje našu zákaznícku linku telefonicky na čísle 02/32 600 100 a po overení totožnosti vám vaše špeciálne heslo poskytneme.

 

Vaše nastavené heslo máte možnosť rovnako zistiť i prostredníctvom osobného účtu Moja UNIQA, kde Vám ho zobrazujeme v časti Výpisy a platby. Touto cestou si môžete nastaviť i svoje nové heslo.

Ak ste z ročného výpisu zistili, že máte nesprávne uvedenú adresu, priezvisko alebo oprávnenú osobu, nahláste nám ich zmenu jednoducho on-line prostredníctvom osobného účtu Moja UNIQA.

 

K zadávaniu zmien prostredníctvom Moja UNIQA je potrebné, aby ste boli overeným užívateľom. Bez overenia užívateľa nie je možné zadať požiadavku o zmenu údajov vo vašej zmluve. K overeniu nám stačí nahrať podľa pokynov v osobnom účte váš aktuálne platný doklad totožnosti.

V prípade, ak vám nevyhovuje doteraz nastavená investičná stratégia, máte možnosť ju bezplatne zmeniť prostredníctvom osobného účtu Moja UNIQA. Po prihlásení a otvorení detailu vašej zmluvy nájdete v časti Stav účtu možnosť Zadať prevod (presun už vašich zainvestovaných príspevkov) a Zmeniť stratégiu (investičná stratégia pre Vaše budúce príspevky). Pred akoukoľvek zmenou vašej stratégie odporúčame, aby ste kontaktovali svojho obchodného zástupcu, prípadne najbližšiu pobočku k vášmu bydlisku (odporúčame si dopredu zavolať a dohodnúť si stretnutie).

 

K zadávaniu zmien prostredníctvom Moja UNIQA je potrebné, aby ste boli overeným užívateľom. Bez overenia užívateľa nie je možné zadať požiadavku o zmenu údajov vo vašej zmluve. K overeniu nám stačí nahrať podľa pokynov v osobnom účte váš aktuálne platný doklad totožnosti.

V osobnom účte Moja UNIQA nájdete aktuálne údaje o vašich aktívnych zmluvách a získate možnosť on-line zrealizovať vybrané zmeny vo svojej zmluve. Ako užívateľské meno máte nastavené číslo vašej aktívnej zmluvy. Pokiaľ ste sa do účtu ešte neprihlasovali (alebo ste zabudli svoje predchádzajúce údaje), bude potrebné si v prvom rade vytvoriť nový prístup a nastaviť nové heslo k ďalšiemu prihláseniu.

 

K nastaveniu nového hesla kliknete na možnosť „Ako sa prihlásiť?“, ktorú nájdete vpravo hore na stránke. Po kliknutí tejto možnosti zadáte číslo vašej aktívnej zmluvy a systém overí existenciu tel. čísla v zmluve. Pokiaľ Vás systém pustí k nastaveniu vlastného hesla, tel. číslo k vašej zmluve v poriadku evidujeme. Po nastavení vlastného hesla a kliknutí na možnosť „Pokračovať“ vás systém vyzve k zadaniu SMS kódu, ktorý sme Vám zaslali na kontaktné tel. číslo vedené v našom systéme. Pokiaľ by ste nemali evidované tel. číslo v systéme alebo by nastali akékoľvek iné problémy pri registrácii alebo prihlásení, kontaktujte našu Zákaznícku linku na tel. čísle 02/32 600 100.