Slovensky > O nás > Aktuality > Nakupovať bezpečne je lepšie

Nakupovať bezpečne je lepšie

16.03.2023

V zhone bežných dní sa snažíme ušetriť čas a energiu, kde sa len dá. Jedným z obľúbených spôsobov, ktorý prispieva k efektivite každodennej prevádzky našich životov sú aj internetové nákupy. Podľa údajov Štatistického úradu SR z roku 2022 nakupovalo na internete tovar pre domácnosť až 40,3 % Slovákov. Ste jedným z nich? Viete, ako sa brániť podvodnému internetovému obchodu? Akým spôsobom a kde vyriešiť náhradu škody? S asistenčnými službami UNIQA nájdete vždy to najlepšie riešenie.

 

5 zlatých pravidiel pre internetové nákupy

Nepriestreľný návod, podľa ktorého poznáte podvodný e-shop, zatiaľ pravdepodobne neexistuje. Sú však známe určité indície, ktoré Vám napovedia, či nakupujete bezpečne. Pripravili sme pre Vás 5 jednoduchých pravidiel, ktoré Vás zorientujú v džungli internetových nákupov.

  1. Nikdy nenakupujte v e-shope, kde nie sú uvedené identifikačné údaje prevádzkovateľa. Taký obchod koná v rozpore s Občianskym zákonníkom, pretože porušuje svoju povinnosť uvádzať identifikačné údaje.
  2. Podozrivý je aj e-shop, ktorý neumožňuje platbu na dobierku. Ak pošlete platbu na účet dopredu, je vysoká pravdepodobnosť, že sa objednaného produktu nedočkáte.
  3. Všimnite si, či prevádzkovateľ e-shopu zverejňuje reklamačný poriadok. Pokiaľ ho nepoznáte v predstihu, neskôr bude náročné domáhať sa reklamácie či výmeny výrobku. Neuvedená informácia o tom, ako môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu, je podľa zákona o ochrane spotrebiteľa navyše priestupkom.
  4. Venujte pozornosť popisu produktu. Ak informácia o produkte „zaváňa“ strojovým prekladom, mali by ste ostať v strehu. Je možné, že prevádzkovateľ e-shopu sa nachádza mimo Európskej únie a v takom prípade sa náhrada škody rieši zložito.
  5. Stále váhate? Skúste nájsť predajcu v živnostenskom registri a tiež nezabudnite sledovať recenzie ostatných zákazníkov.

Nechali ste sa nachytať?

Zaplatili ste za tovar a ani po opakovanej urgencii Vám ho e-shop nedodal? Alebo Vám prišiel neúplný, poškodený tovar či vyzerá inak ako na fotografii? Má iný rozmer, nespĺňa sľubované funkcie a prevádzkovateľ e-shopu nereaguje na Vašu výzvu k reklamácii? Ak máte svoju nehnuteľnosť a domácnosť poistenú v UNIQA a v rámci nej poistené aj kybernetické riziká, môžete sa s náhradou za vzniknuté škody obrátiť na UNIQA. Váš nákup musí spĺňať tieto náležitosti:

  • Cena produktu alebo služby v okamihu nákupu bola vyššia ako 50 EUR a nižšia ako 2000 EUR.
  • E-shop je prevádzkovaný na území Európskej únie a tovar pochádza z EÚ.
  • Tovar nebol bez predchádzajúceho upozornenia internetového obchodu doručený v lehote 5 kalendárnych dní od uplynutia dodacej lehoty uvedenej na objednávke alebo nebol doručený vôbec.

UNIQA linka je tu pre Vás

Rovnako ako pri riešení inej poistnej udalosti, aj v prípade podvodného obchodného konania na internete, sme Vám k dispozícii na našej UNIQA linke. Stačí zavolať na telefónne číslo +421 232 600 100, odkiaľ Vás prepoja do asistenčnej centrály. Môžete sa identifikovať číslom zmluvy, rodným číslom alebo inými osobnými údajmi. Kolegovia posúdia Vašu situáciu a odporučia Vám kroky vedúce k náhrade škody. UNIQA linka je Vám k dispozícii 24 hodín denne. Ak voláte večer, v noci, počas víkendu alebo v iný deň pracovného voľna, okrem základných informácií si môžete dohodnúť termín, počas ktorého sa Vám najbližší pracovný deň ozve špecialista asistenčnej služby pre daný prípad.

Využívajte asistenčné služby v plnom rozsahu

Nákupy nie sú jediným zdrojom internetového rizika. Ak sa chcete cítiť na sieti bezpečne a využívať služby internetu k zvýšeniu kvality Vášho života, kontaktujte svojho poisťovacieho poradcu a informujte sa ohľadom balíčka poistenia Kybernetických rizík a IT asistencie. Je možné ho pridať k poisteniu nehnuteľnosti a domácnosti, zmena začína platiť k dátumu, ktorý si dohodnete so svojím poradcom.

Poistenie kybernetických rizík oceníte, keď sa ocitnete v niektorej z nasledujúcich situácií:

  • Zneužitie platobného prostriedku (napríklad Vašej platobnej karty).
  • Podvodné jednanie pri nákupe tovaru či objednaní služieb na internete.
  • Poškodenie Vašej online povesti (napríklad zneužitie osobných informácií, ohováranie alebo urážky).
  • Zneužitie Vašej identity na internete.

Vzdialená IT asistencia Vám môže zabezpečiť:

  • Telefonickú asistenciu pre technologické zariadenie.
  • Obnovu dát z pamäťového zariadenia.
  • IT asistenciu - kontrolu zabezpečenia Vášho počítača a nastavenia bezpečnosti.
  • Pomoc pri napadnudí Vášho počítača, pri zneužití dát z Vášho počítača či Vašich online účtov.

 

Život sa presúva na internet. S asistenčnými službami UNIQA je Vaša bezpečnosť v online prostredí lepšia!