UNIQA SK v minulom roku ochránila pred podvodníkmi viac ako 1,41 mil EUR
04.02.2025
04.02.2025
UNIQA Slovensko v minulom roku prešetrila celkovo 1 011 neštandardných poistných udalostí, čo je medziročný nárast až o 52 %. Nárast pokusu o podvod eviduje UNIQA vo všetkých segmentoch, pričom zvýšený nárast podvodov s vyššou hodnotou sme zaznamenali najmä v segmente poistenia nehnuteľností.
V roku 2024 bolo riadne ukončené vyšetrovanie s preukázaným podvodným konaním v 463 prípadoch (+77 % v porovnaní s rokom 2023). Celkovo sa podarilo UNIQA ušetriť 1,41 mil. EUR.
Najväčší podiel na celkovej ušetrenej sume za podvodné škody pochádza z poistenia majetku (30 %). Suma ušetrenej hodnoty v 3 prípadoch predstavovala približne 280 tis. EUR, čo je takmer 37 % z celkovej ušetrenej hodnoty v segmente.
Priemerná suma pokusov o podvod bola 3 052 EUR, čo je oproti roku 2023 pokles približne o 55 %. Možno to pripísať kombinácii negatívnych ekonomických vplyvov, keď to ľudia skúšajú aj pri malých sumách, pretože sa domnievajú, že poisťovňa takéto sumy tak podrobne neskúma.
"V minulom roku sme opäť zaznamenali nárast škôd s účelovým konaním aj nárast celkovej usporenej hodnoty. Najviac však v havarijnom poistení a poistení majetku, kde sa klienti snažia uplatniť náhradu škody na náklady našej spoločnosti v rozpore s poistnými podmienkami. Významne k tomu prispela snaha využiť prírodné katastrofy na nahlásenie škôd, ktoré s nimi vôbec nesúviseli, na úkor poctivých klientov. Minulý rok klienti na Slovensku stále hlásili poistné udalosti, ktoré sa údajne vyskytli počas zemetrasenia v roku 2023, ale kde sa preukázalo, že to tak nie je a klienti chceli zemetrasenie využiť na opravy všetkého druhu. Alebo naopak, klienti hromadne uzatvárali poistné zmluvy v čase, keď médiá masovo informovali o povodniach," komentovala Ivana Glombová, manažérka pre podvody v UNIQA.
Príklady nečestného správania klientov v UNIQA CZ a SK: